Kinek ajánljuk?

  • Akiknek fontos, hogy gyermekük érzelmileg, értelmileg, szociálisan, fizikálisan is felkészüljön az iskolára
  • Akik szeretnék, hogy gyermekük az iskolában helyt álljon
  • Aki szeretné, ha gyermeke örömmel kezdené az iskolát, ha elkerülné az iskolai kudarcokat, ha öröm lenne számára a tanulás.

 

A foglalkozások három fő területre csoportosulnak

  1. Írás előkészítése
  2. Anyanyelvi nevelés
  3. Matematikai képességfejlesztés

A foglalkozások alkalmával azokat a készségeket, képességeket erősítjük, melyek az írás, olvasás, matematika területein elengedhetetlenek. Természetesen az életkori sajátosságokhoz igazodva, sok-sok játékkal, mozgással kísérve.

Az iskolaérettség feltételei:

Az alábbiakban felsorolt képességek (Kulcsár Mihályné munkássága nyomán) általában már jelen vannak az iskolába lépő gyermeknél, az iskolaérettségi vizsgálaton ezeket a pontokat vizsgálják, valamint, ha lemaradás, eltérés mutatkozik, a fejlesztő foglalkozásokon ezeket a fejlesztendő területeket emelik ki, s kapcsolják össze játékos feladatokkal.

  • Testi fejlettség, fogváltás;
  • Ép érzékszervek: látás, hallás…
  • Jó ceruzafogás, könnyed eszközkezelés;
  • Elemi mozgások összerendezettsége: kúszás, mászás, fej emelése, szökdelés…
  • Jó egyensúlyérzék;
  • Pontos finommozgások;
  • Keresztcsatornák;
  • Testséma: a biztonságos tájékozódás saját a testen;
  • Kéz-, fül-, lábdominancia: akkor jó, ha a domináns kéz oldalára esnek
  • Térérzékelés: saját térbeli helyzetünk-, és a különböző álló és mozgó objektumok egymáshoz-, és hozzánk való viszonya, észlelése;
  • Térirányok ismerete és jelölése térben és síkban;
  • Reprodukáló képesség térben és időben; pl.: mozdulatok, minták másolása, leképezése síkra;
  • Soralkotás, sorritmus folytatás;
  • Szem-kéz koordináció;
  • Szemmozgások koordináltsága;
  • Alak-háttér megkülönböztetés, a lényeg kiemelése;
  • Alak-, forma, szín-, és nagyságállandóság: betűfelismerésnél;
  • Gestalt-látás megléte: a részeket egészként nézni;
  • Azonosság, különbözőség felismerése;
  • Auditív megkülönböztetés: a helyes szótagoláshoz, helyesíráshoz;
  • Analizáló-szintetizáló képesség: dolgok elemeire történő szétszedése, majd elemekből az egész felépítése;
  • Átfordítási képesség; különböző érzékelési síkon szerzett tapasztalat reprodukálása: pl.: tollbamondás;
  • Általános tájékozottság;
  • Elemi gondolkodási műveletek megléte: összefüggések felismerése, következtetések levonása;
  • Problémamegoldó gondolkodás;
  • Vizuális-, és auditív emlékezet megléte: példaként: emlékezés mesék szereplőire, helyszínekre, látott színekre, formákra, tárgyakra.
  • Tartós figyelem megléte;
  • Kialakult feladattudat: képes arra, hogy a kapott feladatot elvégezze, s míg azt be nem fejezte, új tevékenységbe ne kezdjen;
  • Kudarctűrés; viselje el, ha kudarc éri, szembe tudjon nézni azzal a lehetőséggel is, amikor nem sikerül valami;
  • Emberrajz;
  • Szocializáció;
  • Felnőttekhez való viszony.

Óráink időpontjait ITT tekinthetik meg.