Kinek ajánljuk?
- Akiknek fontos, hogy gyermekük érzelmileg, értelmileg, szociálisan, fizikálisan is felkészüljön az iskolára
- Akik szeretnék, hogy gyermekük az iskolában helyt álljon
- Aki szeretné, ha gyermeke örömmel kezdené az iskolát, ha elkerülné az iskolai kudarcokat, ha öröm lenne számára a tanulás.
A foglalkozások három fő területre csoportosulnak
- Írás előkészítése
- Anyanyelvi nevelés
- Matematikai képességfejlesztés
A foglalkozások alkalmával azokat a készségeket, képességeket erősítjük, melyek az írás, olvasás, matematika területein elengedhetetlenek. Természetesen az életkori sajátosságokhoz igazodva, sok-sok játékkal, mozgással kísérve.
Az iskolaérettség feltételei:
Az alábbiakban felsorolt képességek (Kulcsár Mihályné munkássága nyomán) általában már jelen vannak az iskolába lépő gyermeknél, az iskolaérettségi vizsgálaton ezeket a pontokat vizsgálják, valamint, ha lemaradás, eltérés mutatkozik, a fejlesztő foglalkozásokon ezeket a fejlesztendő területeket emelik ki, s kapcsolják össze játékos feladatokkal.
- Testi fejlettség, fogváltás;
- Ép érzékszervek: látás, hallás…
- Jó ceruzafogás, könnyed eszközkezelés;
- Elemi mozgások összerendezettsége: kúszás, mászás, fej emelése, szökdelés…
- Jó egyensúlyérzék;
- Pontos finommozgások;
- Keresztcsatornák;
- Testséma: a biztonságos tájékozódás saját a testen;
- Kéz-, fül-, lábdominancia: akkor jó, ha a domináns kéz oldalára esnek
- Térérzékelés: saját térbeli helyzetünk-, és a különböző álló és mozgó objektumok egymáshoz-, és hozzánk való viszonya, észlelése;
- Térirányok ismerete és jelölése térben és síkban;
- Reprodukáló képesség térben és időben; pl.: mozdulatok, minták másolása, leképezése síkra;
- Soralkotás, sorritmus folytatás;
- Szem-kéz koordináció;
- Szemmozgások koordináltsága;
- Alak-háttér megkülönböztetés, a lényeg kiemelése;
- Alak-, forma, szín-, és nagyságállandóság: betűfelismerésnél;
- Gestalt-látás megléte: a részeket egészként nézni;
- Azonosság, különbözőség felismerése;
- Auditív megkülönböztetés: a helyes szótagoláshoz, helyesíráshoz;
- Analizáló-szintetizáló képesség: dolgok elemeire történő szétszedése, majd elemekből az egész felépítése;
- Átfordítási képesség; különböző érzékelési síkon szerzett tapasztalat reprodukálása: pl.: tollbamondás;
- Általános tájékozottság;
- Elemi gondolkodási műveletek megléte: összefüggések felismerése, következtetések levonása;
- Problémamegoldó gondolkodás;
- Vizuális-, és auditív emlékezet megléte: példaként: emlékezés mesék szereplőire, helyszínekre, látott színekre, formákra, tárgyakra.
- Tartós figyelem megléte;
- Kialakult feladattudat: képes arra, hogy a kapott feladatot elvégezze, s míg azt be nem fejezte, új tevékenységbe ne kezdjen;
- Kudarctűrés; viselje el, ha kudarc éri, szembe tudjon nézni azzal a lehetőséggel is, amikor nem sikerül valami;
- Emberrajz;
- Szocializáció;
- Felnőttekhez való viszony.